Maand oktober & begin november!

11 november 2012 - Ann Arbor, Michigan, Verenigde Staten

OEPS!! Alweer veelste lang geleden...

Deze maand stond vooral in het teken van de 'elections', en wie de komende 4 jaar Amerika gaat runnen. Erg spannend, maar op een gegeven moment is het ook wel klaar. Ik moet ook zeggen dat ik erg blij ben dat het over is! Ik heb wel alles meegemaakt, van de president debatten gekeken tot campagne voeren! Ik ben zelfs meegegaan met Kris om te stemmen, ook wel weer speciaal! In de avond op 6 November (election day) zijn we naar een soort van 'gay'bar gegaan, wat erg geslaagd was. Heerlijk eten en tegelijk de resultaten kijken. Het was zeker spannend want in het begin stond Romney nog op winnen en dat wilden wij natuurlijk niet. Gelukkig is alles goed gekomen!

Ik denk dat we in de maand oktober ongeveer 5 keer bij ons favoriete restaurant Mani hebben gegeten, mij hoorde je niet klagen! Maar die calorieen moeten er ook natuurlijk weer afgesport worden helaas.. Heel sportief doe ik natuurlijk elke ochtend yoga en ik ben ingeschreven bij een sportschool! Want zoals mama altijd zegt, ''Je moet er wel op blijven letten!'' Ja mam....
Ik dacht dat ik sportief was, maar Nancy en Kris hebben een halve marathon in Detroit gelopen, dat is 13.1 mijl! Even googlen, ...kwam ik erachter dat dat 21 kilometer is!!! Dat is niet niks. De moeder van Nancy, MamaCz kwam ook over en met haar heb ik Gatorade uitgedeeld aan alle mensen die meededen aan de marathon. Laat die marathon nou net om 5 uur in de ochtend beginnen met een temperatuur van onder 0, heerlijk! Maar het was het waard!

Ook was 31 oktober Halloweeeeeen! En dat nemen ze hier heel serieus. Op de 31ste zelf komen er allemaal kindjes die verkleed zijn langs de deur en die zeggen dan 'trick or treat' en dan geef je ze snoep. In Nederland moeten we een heel liedje zingen met Sint Maarten en krijgen dan pas snoep, hier is het enige 'trick or treat', dat is makkelijk snoep krijgen, of niet? Op 3 november gaf Casa Koziol een Halloween Party! De 'oudjes' boven, en mijn vrienden in de kelder! Kris en ik zijn de hele dag bezig geweest met het bakken van hersenmuffins, lolly oogballen en nog een andere snoepje waarvan ik niet weet hoe ik het moet uitleggen, maar ik zal er een foto van uploaden! Lindsay kwam wat eerder die dag en we gingen ons alvast omkleden en make-up doen. Linsday ging als een soort van gogo danseren (of hoe je het ook noemt) en ik ging als Lady Gaga. Moet ik er wel bij zeggen dat dat niet helemaal gelukt was, dat zul je op de foto's wel zien! Maar al met al was het een erg geslaagd feestje! Ook waren er veel halloween series op TV, nou weten de mensen die mij goed kennen dat ik daar niet echt een held in ben maar ik heb mezelf gewaagd aan de serie: American Horror Story; Asylum. Dit gaat over een gekkenhuis waar allerlei gruwelijkheden gebeuren. Klinkt echt als iets voor mij, toch? In deze serie speelt Jenna Dewan-Tatum, met haar had ik dan weer geen medelijden, ze is inmiddels getrouwd met Channing Tatum!

Wat ook veel op het nieuws was, was orkaan Sandy. Nou, dat was geen lieverdje hoor.. MamaCz woont op Long Island, zo'n 30 minuten van NYC. Ze heeft zowat een hele week zonder stroom gezeten en ze kon zelfs haar eigen adem zien in huis, niet best! Nancy's zus woont in New Jersey, zij heeft alle twee haar auto's verloren. Ook op mijn school viel de stroom uit, dat betekende: geen school, bedankt Sandy! Elk nadeel heeft zijn voordeel, zeggen ze.

Veel mensen vragen wat ik allemaal mis? Nou, dat zal ik even op een rijtje zetten voor jullie nieuwsgierige apen haha. Natuurlijk, familie en vrienden. Maar dat is opzich best logisch als je al meer dan 100 dagen weg bent, vandaag is mijn 109ste dag in Amerika. Ook mis ik het Nederlandse eten, en ja mam, zelfs de groenten: nooit gedacht dat ik dat zou zeggen! Lekker even naar de snackbar voor een kroket/frikadel/kaassoufle/bitterballen.. Ik heb ook tegen thuis gezegt dat als ik in Juni opgehaald wordt wil ik eerst naar het Steegje om een lekker broodje kroket en tartaat speciaal te eten haha! Maar ik was natuurlijk geen echte Nederlander als ik geen speculaas en stroopwafels zou bakken. Dit ging ik samen proberen met Arianne. Moet ik eerlijk toegeven, en ik ben geen goede bakker, Arianne ook niet.. Het leek niet eens op speculaas of een stroopwafel maar het was zeker leuk om te doen! Eigenlijk alles wat Nederlands is mis ik wel, vooral de taal.. Misschien kan je ook wel merken dat mijn Nederlandse grammatica en spelling er niet op vooruit gaan, in tegenstelling tot mijn engels grammatica en spelling! En speciaal voor mama, in de mall heb ik op een testpapiertje Chanel nr. 5 gespoten zodat als ik het ruik aan jou denk, lief he! Echt jouw geurtje.

Ik moet ook gaan beginnen met het kijken wat ik na dit jaar wil gaan doen en ik denk dat ik eindelijk een opleiding heb gevonden: Tourism Management. Als je nieuwsgierig bent kun je op de link hieronder klikken! http://www.inholland.nl/Opleidingen/Tourism+and+Recreation+Management+%28Eng.%29/Fulltime/

In mijn vorige blog heb ik jullie verteld dat ik ga helpen bij de musical Legally Blonde. Daar ben ik inmiddels mee begonnen, en ik heb harstikke veel verantwoordelijken. Best wel heeeel erg eng! Ik ben Elle's (de hoofdrol speelster) kleeder. Dit houdt in dat ik haar moet helpen wanneer ze in 20 seconden van een bunny pakje naar een keurige jurk moet veranderen, niet niks! En ik wil niet degene zijn die de hele musical naar z'n grootje helpt haha, dus we zullen het allemaal zien! Ik moet vanaf vandaag elke avond heen om te oefenen en dan donderdag tot zondag zijn de voorstellingen. Het zal mij allemaal benieuwen hoe dat gaat. Dit zal ik natuurlijk in mijn volgende blog gaan vertellen!

Nou, dat was het wel weer denk ik. En als ik wat vergeten ben, of jullie graag wat willen weten moeten jullie het maar vragen!

Een heeeele dikke kus,

Naomi

1. Manon:
    11 november 2012
    weer zo'n leuk verhaal! echt fijn dat je zo naar je zin hebt!
    xx
  2. Annelies:
    11 november 2012
    Hehe, dat duurde even zeg met een nieuw reisverhaal.

Time flies zeg al 109 dagen weg en nog steeds een hoop avonturen, leuk hoor. Nu kerst om naar uit te kijken, lijkt me ook heel bijzonder daar.

Wij gaan volgend weekend naar Clery om de kerstboom al op te zetten zodat we meteen in de stemming komen als we dan aankomen.
    Vandaag Sint Maarten hier, niet 1 kind is er geweest, is toch erg. Ik had al van alles in huis gehaald wat ik zelf lekker vond en lig nu zodoende misselijk in bed, bleeeegh heb een hele zak marsen, bountys en milky waytjes opgegeten.
    Morgen maar weer beginnen.... Not!
    Doei lieve schat, geniet maar weer daar en snel weer schrijven hoor!
    Dikke kussen van de Bussen
    Xoxo
  3. Miranda:
    15 november 2012
    Weer een leuk verhaal!
    Je hebt echt humor in je tekst...
    Wat je hier een beetje mee krijgt over de verkiezingen in Amerika, zijn die amerikanen echt fanatiek democraat/republikein...Zeker geen normale film meer op tv alleen programma's over de verkiezingen? Laatst was een klein fimpje op tv, meisje denk zo'n 3/4 jr, huilen ze wilde geen Obama, of Mitt Rowney meer zien. Arme kind werd er gek van...
    Je gaat je zus volgen in het toerisme, leuk! Wilde vroeger ook een opleiding in het toerisme doen, maar werd toch wat anders...
    Wie weet met al die ervaring met je musical, kun je wel bij Joop van Ende aan het werk!
    Nou meis, ik hoop dat je niet teveel heimwee hebt, want je moet nog ff... komen vast nog heel veel mooie dingen op je pad! Geniet voor je het weet zit je in de snackbar in NL.
    Liefs,
    Miran
  4. Danny:
    18 november 2012
    hee Naoom leuk dat het zo goed gaat in Amerika ik heb al zin om heen te gaan en je weer te zien gr Dan