Week 2/3 bij Nancy en Kris.

20 augustus 2012 - Ann Arbor, Michigan, Verenigde Staten

Maandag de 13e vertrokken Katie en Mike terug naar Vermont. Voor de rest van de dag heb ik weinig gedaan, we hadden een druk weekend achter de rug en ik was redelijk moe! Ik heb een paar afleveringen van Glee gekeken en in de avond hebben we zelf pizza op de grill gemaakt, dat was erg lekker!! Na het eten hebben we wat school dingetjes uitgezocht, zoals het jaarboek, wanneer je je foto moet laten maken, regels etc. Homecoming is trouwens al 29 september! :) Daar kijk ik heel erg naar uit, en vooral naar het shoppen voor een jurk!! En in de avond natuurlijk Pretty Little Liars gekeken! Vandaag was ook de verjaardag van Nancy haar moeder.

Dindag ben ik wezen shoppen met Nancy in outlets. Het leek een beetje op Batavia stad, alleen is alles hier nog goedkoper. Ik heb een yogabroek gekocht (echt onwijs sexy), nagellak, een jurkje en 2 hemdjes. Ben weer trots op mezelf.. Op de weg terug kregen we alleen slecht nieuws over Skyline, omdat ik al 'geslaagd' was in Nederland wilde ze me oppeens niet meer toelaten.. Dat was even een shock, maar iedereen is er meteen achteraan gegaan! Het is raar, want vanaf februari richt je je erop dat je naar Skyline gaat. Je zoekt dingen op op internet, kijkt hoe het eruit ziet, of je naar school kunt fietsen etc. Ik had zelfs al al m'n vakken uitgekozen en oppeens is dat allemaal weg! Maar er was nog een klein beetje hoop omdat Nancy in de vakbond van de leraren zit en dus een hoop connecties heeft, we moesten dus afwachten. In de middag heb ik even met papa geskyped en in de avond gingen we naar het concert van 'My Morning Jacket'. Ik kende de band niet, maar de show was gaaf! Het was in een openlucht theater en had veel weg van een festival. Het was een super leuke avond!

Woensdag werd ik plots gewekt door Kris omdat ik snel mee moest naar Nancy haar kantoor om dingen te regelen. Ik moest het Jac. P bellen om mij te helpen, maar mijn lieve schooltje is gesloten tot eind augsustus, en bedankt. Nancy had daarna nog een meeting, dus moest ik wachten op het kantoor. Daarna heeft ze me thuis afgezet en is ze terug gereden naar kantoor. We hadden nog steeds geen nieuws over Skyline, heel frustrerend! Want als Skyline me niet zou toelaten moest ik naar een school verderop, niet in Ann Arbor en dat zou toch wel mijn hele jaar beinvloeden. Ik heb wat Glee gekeken en zou in de avond uiteten gaan met Kris (seafood) in Chelsea. Maar toen we aankwamen bij het restaurant kregen we een belletje van Nancy dat we naar een schoolboard meeting moesten om alles te regelen met Skyline. We zijn dus terug gereden naar Ann Arbor en daar kregen we eindelijk het verlossende bericht dat ik gewoon naar Skyline kan!! We waren allemaal zo opgelucht!! Nancy was inmiddels klaar met werken dus gingen we met ze alle uiteten om het te vieren, het was een erg gezellige avond!

Donderdag ben ik heel sportief gaan hardlopen, alleen dan zonder de hond. Omdat ik hetzelfde rondje als vorige week deed moest ik weer door het beruchte bos waar ik de slang vorige keer was tegen gekomen. Dus ik liep net iets harder als de vorige keer, je krijgt vanzelf een goede conditie hier haha! Ik ben daarna gaan douchen want ja.. je krijgt angstzweet als je weet dat er slangen zijn waar jij nu loopt! Daarna met Nancy naar school gegaan omdat ik nu oppeens wel wiskunde moest dit jaar. Dus ik heb spaans laten vallen, en in plaats daarvan een simester wiskunde en een simester digital photography! In de avond heb ik zelf lasagne gemaakt, en het was nog best goed gelukt ook! Suprise, suprise!

De volgende dagen ben ik dus naar Chicago geweest, als je wilt weten hoe dit was moet je dat reisverhaal lezen!

Gister, zondag de 19e zijn we dus terug gekomen en hebben we het heel rustig aangedaan. Ook heb ik mijn eerste vriendin gemaakt hier, ze is thuis langs gekomen. Arianne woont in dezelfde buurt als hier en vandaag stelde ze voor of ik mee wilde rijden naar school als ze een auto heeft, super aardig!

Vandaag ben ik in de ochtend met Nancy naar SKyline gegaan om o.a. mijn rooster op tehalen, foto te laten maken, jaarboek etc te regelen. We waren er al op voorbereid dat er iets mis zou gaan en meteen toen we binnen kwamen en ik m'n naam zei zeiden ze dat ik niet in het systeem stond, wat een verassing! We moesten weer naar het kantoor en daar hadden ze geen flauw idee wat ze met mij aan moesten. Hier heb ik een andere uitwisselings student uit Argentinie ontmoet die precies hetzelfde probleem had. Zij is ook een senior op Skyline, dus dat is super leuk! Uiteindelijk zeiden ze dat we of donderdag of vrijdag terug moesten komen, maar omdat ik dan in New York zit kreeg ik het wel op de eerste schooldag?! Zie je het al voor je, de eerste schooldag: geen flauw idee waar je heen moet, naar welke klassen en zonder boeken? Nancy was weer razend en is dus samen met Kris naar de schoolboard gegaan. Daar konden ze niks voor ons beteken dus we hopen dat alles geregeld is voordat we naar New York vertrekken donderdag, maar ik zie het somber in. Naja, en anders maar na New York. Als het maar niet pas de eerste schooldag is, ben ik blij. Ik heb met Nancy boodschappen gedaan en hebben net gegeten.

Het is zo raar, ik zit hier bijna gewoon al een maand! 2 jaar geleden had ik nooit verwacht dat ik een maand van huis zou kunnen zijn.. en ik blijf hier nog een tijdje. Ik had verwacht dat ik meer heimwee zou hebben, maar het valt reuze mee. Ik skype/facetime nu nog redelijk vaak met thuis maar dat is logisch. Soms heb ik niet veel te doen overdag en dan ga je op je laptop maar ik denk wanneer school eenmaal is begonnen dat het een stuk minder wordt. Vooral omdat als ik terug kom van school, jullie in Nederland al bijna gaan slapen. Dat is wel een raar idee.. Maar ik weet dat het het allemaal waard is! Als ik denk wat ik allemaal nog ga doen, dat is gewoon ongekend! Ik zou bijna jaloers worden op mezelf haha.

Ik hoop dat jullie het weer een leuk blog vonden en mijn volgende blog gaat waarschijnlijk over mijn trip naar New York!! Ik kan niet wachten xx

1. Dar:
    21 augustus 2012
    Wat een geweldig verhaal weer! Ik lees het met plezier en zal papa en mama ook de link geven want die zullen het leuk vinden om te lezen!
    Hopelijk is er na New York een plekje voor je op Skyline (wat een gedoe zeg....)
    Maar wat heb je een fantastisch gezin getroffen!!!!!
    Geniet!!! Kus van ons
  2. Jeannette:
    21 augustus 2012
    Lieve Naomi, wat onwijs gaaf allemaal!! Super veel plezier in New York! Ik hoop dat het met school allemaal goed gaat en dat je gewoon kan beginnen , wat een gedoe allemaal!!! Geniet verder van ieder moment. Gr. Jeannette X
  3. Annelies:
    21 augustus 2012
    Tjonge wat een gesodemieter zeg, rare lui die Amerikanen. Kind wat een mazzel dat je bij Nancy en Kris bent terecht gekomen, wat een leuke mensen en wat doen ze veel met je.
    New York, wow, bofkont! Hier geen nieuws behalve dat Maartje het gras zou maaien en het niet heeft gedaan, whats new. Have lots of fun in the "big apple" en blijven schrijven hoor!! Dikke kus uit Bakkum
  4. Miranda:
    21 augustus 2012
    Wat een toestand met de school! denk je alles geregeld te hebben.
    Gelukkig heb je goede hulp aan Nancy om je door de wereld van de americaanse regels te helpen.
    Ga lekker genieten in New York, en vertrouw er maar op dat alles wel goed komt! X
  5. Oma Hetty & Marlijn:
    24 augustus 2012
    Heee Naomi!

Wat een gedoe van die school zeg, gelukkig komt alles altijd goed en ben je bij Nancy en Kris in goede handen.
    Opa kijkt regelmatig op de laptop maar het reageren blijft moeilijk, maar hij volgt je zeker hoor :)
    Hier in Spanje is het erg warm veel zwemmen, en jij bent gewoon daar alweer op school lijkt me echt super gaaf joh!
    Klinkt super gezellig en ziet er leuk uit waar je bent!
    Je krijgt heeeeeeeeeeeeeel veeel kusjes van oma :) haha.
    Opa staat nu achter me en hij zegt: ' Je moet leren dat je Opa met U aanspreekt. niet vergeten! haha'
    Hij verteld ook van skype maar dat begrijp hij helemaal nog niet, als je wil skypen met opa en oma hier moet je het maar even laten weten misschien kan ik op deze laptop wel wat vinden :)
    Nouja nog heel veel plezier daar, Naomi!

Liefs, Marlijn'
  6. Naomi:
    29 augustus 2012
    haha Marlijn, wat een leuke reactie!! Ik kan niet wachten tot ik weer in Spanje ben. :) Oma een heeeele dikke kus terug. En zeg maar tegen opa dat u en je hetzelfde in het engels is, dus dat ben ik dan gewend haha. Nee grapje, ik zal het onthouden. Ik ga sowieso naar Skyline, alleen ik heb mijn rooster en boeken nog niet. Waarschijnlijk vrijdag. Dank je wel . Liefs.
  7. Oma Hetty & Marlijn:
    30 augustus 2012
    Een hele dikke kus!
  9. Opa & Oma Put:
    31 augustus 2012
    Je begint het toch al een beetje te leren.

Opa
  10. Naomi:
    1 september 2012
    Tuurlijk, ik leer zo snel! En vanaf nu af aan zal ik u altijd u noemen, haha! Als ik het natuurlijk niet vergeet, maar dat moet helemaal goed komen.

xxx uit het verre amerika