Viva Las Vegas!

23 februari 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

31 Januari was het dan zover, we gaan naar Fabulous Las Vegas

Om 12:30 kwam Mike (Mike van Mike & Ryan) ons al ophalen om naar het vliegveld te gaan. Om ze even wat moed in te drinken waren we naar Vino Vollo gegaan, ze waren toch wat angstig haha. Ik, als ervaren reiziger, natuurlijk niet! ;) Ons vliegtuig zou om 15:37 vertrekken, maar quess what? Het EXIT-lampje was stuk, en ja, dan kun je natuurlijk niet vertrekken. Dus wij weer uit het vliegtuig. Helaas.. want een Bradly Cooper/Channing Tatum/ Zac Efron look-a-like zat een rij voor ons. Mike wist het zeker: "He is from the land of deliciousness!" Nu al zoveel lol en het weekend moest nog beginnen!
Rond 6 uur was het dan zover, ready for take-off!! Het was een 4 uur lange vlucht, maar omdat er 3 uur tijdsverschil was, waren we maar een uurtje kwijt. Ideaal! Op het schermpje voor je in de stoel kon je zien dat we er bijna waren, en jahoor, daar was het dan.. LAS VEGAS!! Super gaaf om de strip van boven te kunnen zien. Op het vliegveld waren al de nodige gokmachines aanwezig, het is en blijft Vegas. Ryan stond ons al op te wachten en heeft ons naar het hotel gereden. We verbeleven in hetzelfde hotel, dus helemaal top! Ons hotel heette: MGM Signature. Je kent vast wel het MGM Grand, wij zaten daar aan vast. Ik had echt een super gaaf uitzicht vanaf mijn kamer, je kon zo de strip zien! En alle glitters, lichten etc.. Dan kijk je toch wel even je ogen uit hoor! Om 21:15 hadden we in de lobby afgesproken en hebben we een taxi naar de Cosmopolitan gepakt. De taxichauffeur had geen flauw idee dat ik nog maar 17 was haha. "Sorry, for talking to you" was zijn antwoord! Wel weer goed voor m'n ego! We hadden heerlijke tapas gegeten, en omdat de ober dacht dat ik boven de 21 was kreeg ik gewoon Sangria ingeschonken! Onze ober, Andrew, was ook van Michigan. Toevallig!! We zijn naar het hotel terug gelopen na een top avond. DIt weekend belooft wat te worden...

Rond 8 uur werd ik wakker, toch last van een ienieminie jetlagJE. Het uitzicht vanaf mijn balkon (37ste verdieping) was totaal anders. Je kon echt de woestijn rondom de stad zien, super gaaf! Ik als held op m'n blote kakkies op het balkon gaan staan, maar dan is toch wel erg hoog hoor. Maar wat wil je nog meer? De zon schijnt. En die had ik toch al een heel lang tijdje niet meer gezien! Omdat Ryan nog moest werken, zijn Mike, Kris, Nancy en ik rond 12 uur op pad gegaan. Echt, wat een gave stad! Gewoon rondlopen is al helemaal super. Aan je rechterkant komt er opeens een immense Harley Davidson uit de muur en aan de linkerkant zie je gewoon de eifeltoren EN de Empire State Building in een! Het kan allemaal in Vegas! We zijn door alle casino's gelopen, wat een gekkenhuis!! De een is nog mooier dan de ander. We wilden in de achtbaan in New York New York, maar die was dicht dus zijn we lekker naar een terrasje gegaan en hebben we heerlijk van de zon genoten! En ik moet toegeven, op het terras heb ik de heerlijkste Lobster Rolls ooooit gegeten, om je vingers bij af te likken! Ryan was inmiddels klaar met werken, dus die kwam er ook gezellig bij zitten. Eenmaal terug in het hotel moest er natuurlijk getut worden, haar & make-up want... We gaan naar de Mirage Hotel om een show van Cirque du Soleil te bewonderen! Voor de show hadden we wat appetizers gegeten en om 7 uur begon de show. Ik wist niet waar ik moest kijken, er gebeurde zoveel! Hier is een trailer van de show: http://www.youtube.com/watch?v=P4juuTgg12M  Na de show hadden we gegeten in een soort van nachtclub en restaurant in een in de Venetian. Het is super om alle hotels te bekijken van de binnenkant! Maar ik ben toch erg blij dat wij in een hotel zitten zonder casino's. Overigens het enige hotel zonder casino's haha. Oh en onderweg naar de Venetian had ik nog een mini hartaanval toen opeens Captain Jack Sparrow naast we stond, te wachten voor het stoplicht! Het is en blijft Vegas..

Inmiddels is het 2 februari, en ik kan je vertellen, dit was echt een top dag! Omdat we een klant van Ryan gingen ophalen van het vliegveld in een limo (ja ja) had ik mijn wekkertje al om een uur of 6 gezet! De chauffeur stond al beneden keurig te wachten! We zouden na de limo ride een stad wandeling doen, dus ik MOEST dichte schoenen aan van Nancy. Oke.. Het was erg warm buiten maar ik MOEST ook een sweater mee en ook absoluut mijn ID. Ik dacht, prima! Whatever.. Nog steeds geen clue van wat er staat te gebeuren.. We komen aan bij het vliegveld, en we moesten uit de limo. Ik dacht, we gaan vast het vliegtuig zien aankomen van zo dichtbij, gaaf! Eenmaal binnen, moest ik me wegen en ID inleveren, ik dacht nog, het is Amerika, vast voor de veiligheid voor als ik onder een vliegtuig of iets dergelijks kom te liggen. En toen..."Do you want to tell her why we are here?" YEAH!!!!! Een helicopter rit over de Grand Canyon, wat wil je nog meer? Ik was zenuwachtig en excited op hetzelfde moment. We moesten nog een kort filmpje kijken over de veiligheid en alles, slangen, schorpioenen.. Kris werd bleker en bleker! En daar gingen we dan.. Zwemvest aan, riemen vast en gaan!! Natuurlijk als echte toerist 390238 foto's gemaakt! Vanaf de helicopter kon je ook de Hoover Dam zien. En na ongeveer 30 minuten kon je de Grand Canyon zien liggen, en boem je vliegt erover en je bent in een totaal andere wereld met een uitzicht op de Colorado River! Na 45 minuten landden we in the middle of nowhere op een indianen reservaat  om een champagne ontbijt te houden. Ook hier natuurlijk duizenden foto's gemaakt! Kris was nog steeds op zijn hoede en hield eerst een inspectie voordat hij er zeker van wist dat het veilig was! Heel pittig stond er een picnik tafel met 5 mandjes gevuld met ontbijt. Is dat luxe of luxe? Helaas konden we daar maar een half uur blijven, maar wat was het top! Op de terugweg vlogen we over de strip, dan zie je pas echt hoe verlaten de stad eigenlijk is. Wel gelijk de hele stad gezien! Op de terugweg naar het hotel vroeg de chauffeur of we wilden stoppen bij het "Welcome To Fabulous Las Vegas" sign? Hell yeah!! Als een echte toerist zelfs nog met Elvis op de foto geweest. We kwamen daar aan, en je zit toch in een limo en al die mensen kijken wie er nou in de limo zit.. Ik voelde me echt een celebrity! Het was waarschijnlijk een flinke tegenvaller voor de mensen, maarja.. Na dit, was het nog maar 10:30 in de morgen..phoe! We kregen trek en hebben toen geluncht in Gordon Ramsey's restaurant/pub in het Caesars hotel. Het eten was echt heerlijk, maar de service was zo slecht daar werd je bang van haha. Nancy vroeg om peper, nee dat hadden ze niet.. Wel weer erg om gelachen, ik voelde me sixpack al opkomen! Omdat we allemaal toch wel erg moe waren, waren we allemaal wel in voor een kleine siesta. Tot 6 uur geslapen, want om 7 uur zou Henriette (van het language and culture camp in juli/augustus) naar ons hotel komen om te meeten! Eindelijk weer een beetje Nederlands, yeah! Helaas stond ze in de file, en moesten we tot 8 uur wachten. Ryan, Mike en Kris waren alvast naar het Bellagio gereden en toen Henriette er was zijn Nancy, Henriette en ik er ook naartoe gereden! Heerlijk geteten bij Sensi en stieken toch ook wat Nederlands gepraat haha. Onze ober had trouwens erg last van ADHD en een brits accent, ik kan je zeggen: top combi. Wat heb ik gelachen!! De Bellagio staat natuurlijk bekend om z'n fonteinen dus dat wilde we natuurlijk niet missen. Ze gingen elk kwartier, dus lang te wachten hoef je nooit! De eerste was zo mooi op "Time to Say Goodbye" van Andrea Borcelli dat we het nog een keer wilden zijn. Deze keer was het op "My Heart Will Go on" van Celine Dion. Weer super gaaf!! Na de fonteinen werd Henriette opgehaald door haar gastmoeder en namen wij de taxi terug naar het hotel! Wat een super dag!!

De volgende dag was de dag van de Super Bowl, voor de mensen die niet weten wat het is: de American footballfinale die elk jaar in februari gespeeld wordt tussen de kampioenen van de voorrondes. Dit keren waren het de Baltimore Ravens tegen de San Fransisco 49'ers. De wedstrijd begon pas rond een uur of 4, dus ben ik eerst lekker gaan zwemmen in het hotel zwembad buiten! Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, als ik nu zo naar buiten kijk en het enige wat ik zie is sneeuw, maar goed.. Dus rond een uur of 4 hadden we een leuk restaurantje gevonden in de MGM Grand. Alle terassen buiten waren al vol. Hier hebben we lekker nacho's en mexicaans eten gegeten. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo'n enorme fan van football ben, maar wetende dat Beyonce zou optreden tijdens half-time bleef ik maar kijken! Ryan, Mike en ik waren ervan overtuigd dat dit het beste deel van de hele wedstrijd was! Nancy en Kris houden niet erg van mijn soort muziek, maar verschil moet er wezen, toch? :) UIteindelijk hadden de Ravens gewonnen, wat me eigenlijk vrij weinig kon schelen! We zijn vroeg naar bed gegaan, want de volgende morgen moesten we helaas vroeg op om terug te vliegen naar Detroit..
De vliegreis terug zat ik ik bij het raam en had echt een super gaaf uitzicht op de Grand Canyon en Las Vegas zelf! Wel hadden we erge turbelentie wat Nancy niet echt een topper vond! In de middag kwamen we weer aan in Detroit en alles was bepakt met een dikke laag sneeuw, geen zon niks.. In de avond heerlijk pizza besteld en bijgekomen van dit geweldige weekend!!

Je zal wel denken? Doet ze dit allemaal uit d'r hoofd? Nee, haha, ik heb gewoon het note block van het hotel gestolen!

Ik hoop dat jullie het weer een leuk blog vonden!! Mijn volgende blog zal waarschijnlijk over wanneer papa en diaan hier zijn gaan. Daar heb ik natuurlijk ook super veel zin in na 7 maanden geen familie gezien te hebben!

X

Naomi

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maartje:
    23 februari 2013
    jaaaa eindelijk weer een reisblog!
    Heb weer genoten van je verhalen!
    xxxxx
  2. Annelies:
    K
  3. Danny:
    24 februari 2013
    Echt top ik wou dat ik jou was echt gaaf
  4. Oma:
    24 februari 2013
    Te gek lieverd wat je allemaal beleefd,om nooit meer te vergeten.Het is weer een prachtig verslag,geniet maar lekker en een dikke kus vAN MIJ,DOEI,DOEI
  5. Manon:
    24 februari 2013
    Super gaaaf! Geniet ervan meis!
  6. Ellen:
    25 februari 2013
    Hey lieverd,
    Wat heb je weer een super leuk en gaaf verhaal geschreven! Ik heb weer genoten!!! Ik begrijp dat je je moet behelpen, echt vervelend allemaal.....
    Dikke kus mama xxxxxxxxxx
  7. Miranda:
    25 februari 2013
    Weer genoten van je verhaal!
    Je kunt de dagen al gaan aftellen voordat je vader en Diaan komen.
    Wat heerlijk om je vader weer even bij je te hebben, en om jou leventje daar te laten zien.
    Geniet ervan!

X
  8. Annelies:
    26 februari 2013
    Hey Naomi, tjongejonge wat een avonturen weer. Kom je nog wel terug? Het klinkt allemaal zo fantastisch, wat een verhalen, onvergetelijk hoor!!!
    Hier weinig nieuws. We waren het afgelopen weekend in Clery en het was zoooo koud, gewoon niet normaal. KJ bleef aan de gang met hout halen en de haard en kachels te vullen. Voor de volgende keer met Pasen heb ik warmer weer besteld.
    Maartje is ziek en ligt lekker op de bank, wel gezellig hoor. Uhm, verder nog wat... Floris heeft een beugel, de eerste in ons gezin, ook spannend hoor helemaal toen in Clery er een draadje losschoot en de boel bijgeknipt moest worden. Goeie les voor de volgende keer als we in Clery zijn, geen stokbrood meer voor Flo.
    Gistermorgen dus terug naar de ortho en daar is de boel vernieuwd. Omdat het zo'n grote vent wordt heeft hij gister een nieuw bed gekregen, een tweepersoons! Blij joh en Marie vindt het helemaal heerlijk en Theo natuurlijk, kortom het leek wel een dierentuin in z'n slaapkamer.
    Ik ga weer aan de gang want ben eigenlijk aan het werk...

Heel veel plezier met Papa en Diaan en tot over een paar maandjes.

Dikke kus van ons allemaal. xxx