Papa&Diaan in Ann Arbor & Trimester 3 school!

12 april 2013 - Ann Arbor, Michigan, Verenigde Staten

Bereid je maar voor op een extreme lange blog!! Voordat ik over mijn onwijs gave reis ga vertellen, ga ik eerst wat schrijven over de afgelopen weken!

Ik heb inmiddels het tweede trimester afgerond met goede cijfers: 3 A's en 2 B's. Dat is hoger als de gemiddelde Amerikaan, dus ik mag trots op mezelf wezen! De proefwerkweek van dit trimester had ik in 1 dag gepropt omdat ik geen enkele dag met papa en Diaan wilden missen. 13 Maart was het dan eindelijk zover, na de hele dag les wat eeuwen en eeuwen duurden, rende ik eindelijk naar het hoofd kantoor van de school waren papa en Diaan te wachten stonden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er een brok in m'n keel van kreeg! Na 7 maanden ga je je familie en vrienden toch echt wel missen hoor. De eerste avond zijn we lekker bij Mani wezen eten samen met Nancy, Kris en Arianne.

De volgende dag (Nancy's verjaardag) moest ik helaas naar school voor de finals die gelukkig goed zijn gegaan! In de avond hebben Kris, papa, Diaan en ik heerlijk porkchops gekookt. Helaas moest Nancy de hele dag werken en hebben we haar de hele dag niet gezien.

De dag daarna moesten Nancy en Kris werken maar ik had vrij van school dus besloten Diaan en ik om naar het winkelcentrum te gaan. Papa was ook mee, en was gelukkig aangenaam verast! Natuurlijk veelste veel inkopen gedaan maar dat hoort erbij, het is allemaal zo goedkoop! Van Macy's tot Hollister en van Abercrombie tot Victoria Secret.. Het was een super gezellig dagje en natuurlijk lekker bijgepraat! In de avond zijn we met z'n 5e naar Arbor Brewing gegaan. Dit is een brouwerij in downtown Ann Arbor! Na heerlijk en veelste veel gegeten te hebben zijn we lekker naar bed gegaan!

Zaterdag had Nancy haar verjaardag gevierd. Dat was pas in de avond, dus zijn we eerst downtown gegaan naar een kaas/wijn proeverij! De winkel heet Morgan & York en daar verkopen ze van alles van over de hele wereld, inclusief stroopwafels, varkentjes (katjes) en zwart witjes. Heeeerlijk! Daar hebben we ook meteen geluncht, maar toen werd het wel echt tijd om wat voorbereidingen te treffen voor Nancy's verjaardag. Kris en ik hadden lekkere kaasstengels en non-pizza gemaakt en papa en ik hadden ons gewaagt aan bitterballen.. Het eindresultaat was zeker beter als mijn vorige keren maar nog steeds niet echt zoals ze hoorden te zijn! Maar de verbetering is er! Iedereen was er gezellig en ook een paar van mijn vriendinnen. Lindsay, Felicia van Zweden en Aymara uit Argentinie! Het was een super gezellig avondje!

De volgende dag zijn we naar het Henry Ford Museum geweest in Bedford. Dit is een half uurtje rijden van Ann Arbor. Het was een erg gaaf museum en we hebben allemaal genoten! We hebben zelfs de Rosa Parks bus en de limousine waar John. F. Kennedy in is neergeschoten gezien! Na het museum zijn we lekker naar het beste BBQ restaurant in Detroit: Slows's gegaan! Na natuurlijk iets te veel te hebben gegeten hebben we lekker een filmpje op de bank gegeken en rustig aan gedaan. Net als thuis.. In de avond spookt het dan toch wel weer in je hoofd dat ze ook weer weg gaan: moeilijk.. Maar er staat nog een top tijd voor me te wachten!!

De volgende dag was het alweer maandag en zijn papa, Diaan en ik naar Novi gereden om een kartbaan te bezoeken, dit stelde echt geen reet voor.. Nog even om de hoek gekeken bij een kleine recreatie speelhal maar dat was het wel. Op de terugweg zijn we nog even bij het winkelcentrum gestopt voor kadootjes voor in Nederland en van het winkelcentrum hebben we downtown getourd en heb ik alle "hotspots" van Ann Arbor laten zien! In de avond hebben we met z'n alle lekker alle left-overs opgegeten van de afgelopen dagen en hebben we nog een andere film gekeken waarvan ik de naam even ben vergeten! Helaas moest ik de volgende dag weer naar school en zouden papa en Diaan weer terug naar Nederland vliegen..

Weer om 6 uur het wekkertje gezet en papa en Diaan waren ook op! We hadden afscheid genomen en om 7 uur had Arianne me opgehaald voor school. Ik moet zeggen dat ik heel trots op mezelf ben want heb niet eens gehuild! Dat is een nieuw record. Het was ook best spannend, want vandaag was de dag dat ik al m'n nieuwe vakken zou starten. Dit trimester heb ik deze vakken: US History & Geography, Puzzles, English, Sociology en Art & Design! Best aardig dus :) Ik heb gelukkig allemaal leuke mensen in de klas, dus dat laatste trimester gaat ook helemaal top worden!!

Mijn volgende blog gaat over de trip naar California worden. Ik denk dat ik dat blog wel moet opdelen in 2 delen, want heb zo onwijs veel dingen meegemaakt en gedaan! Maar.. des te meer lees plezier voor jullie!!

xxxxxx

Naomi

1. Ellen:
    13 april 2013
    Hey mop, wat heb je weer een heerlijk verhaal geschreven. Top! Xx
  2. Annelies:
    15 april 2013
    Hey Naomi,

Jees, wat een avonturen weer zeg en wat heerlijk dat je zo genoten hebt met Papa en Diaan. Binnenkort komen Mama en Danny toch ook? Ook weer iets om naar uit te kijken en dan alweer snel naar huis. Gaaf he dat Maartje zich ook heeft ingeschreven voor Den Haag?! Wel eerst even slagen natuurlijk, kleinigheidje.. KJ en ik zijn verleden week lekker een weekje naar Egypte geweest, heeeeeeeerlijk gehad. Gewoon niets gedaan, beetje gelezen en vooral veel gegeten. Nu weer het gewone leven, helaas. Maartje is druk aan het leren voor haar herkansingen deze week en daarna hard aan de gang voor het examen. Spannende tijden dus.
    Verder weinig schokkends te melden hier. Het regent.. zoals gewoonlijk, bleeeeeegh.
    Geniet van je laatste maanden daar en veel plezier nog.
    Dikke kus,
    de Bussen