Mijn Kiwi avontuur

20 mei 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Lieve allemaal,

Ik weet dat het zo'n 4 jaar geleden is sinds mijn laatste blog. Toen woonde ik nog in Amerika, prom en graduation stonden voor de deur.. Maar ook mijn opleiding European Studies stond op het punt van beginnen. En moet je nu zien, inmiddels ben ik aan het afstuderen en woon ik aan de andere kant van de wereld, heb ik een half jaar in Griekenland gewoond en heb ik geen flauw idee wat de komende maanden mij gaan brengen.

Eén ding staat wel vast, ik heb nog vijf weken te gaan in Nieuw-Zeeland en ik ga er een top tijd van maken. Het wordt misschien lastig om de laatste 3,5 maand te overtreffen, maar waarom niet? Er staan nog zat leuke dingen op het programma. Aankomende woensdag begint het documentaire festival in Auckland en dat wordt gevierd met een gala avond. We verwachten zo'n 300 man dus het belooft een super avond te worden met Haka's, Awards uitreikingen, Whitney Houston en een cockail party! Ook is het plan om begin juni een auto te huren en Cape Reinga voor een weekendje te gaan bezoeken. Dit ga ik natuurlijk niet alleen doen. Dit ga ik doen met de meest toffe mensen die je je kunt bedenken: Lucille, Chantal, Koen en Tom. Onze groep is inmiddels al aan het uitdunnen helaas, Sander is afgelopen week terug naar Nederland gevlogen en Tina gaat ons aankomende zondag verlaten. Shawni vertrekt begin juni dus kan helaas ook niet mee op onze mini-roadtrip. We hebben het er vaak genoeg over, maar wat ga ik deze groep mensen missen. Ondanks dat ik er naar uit kijk om weer lekker terug te gaan naar huis (Fristi te drinken, met papa Formule 1 te kijken op zondag, met mama op vrijdag middag naar de markt te gaan en met Lizzy badkamer concerten te geven), gaat dit afscheid, once more, heel lastig worden.

Ik zal jullie ook een korte samenvatting geven van wat ik de afgelopen 3,5 maand heb uitgespookt. Het begon allemaal met een weekend weg naar Rotorua. We gaan raften! Zenuwachtig als ik was, toch het bootje ingestapt. Rotorua heeft de hoogste commerciële waterval van Nieuw-Zeeland en daar mochten wij van af. Had ik er zin in? Ja. Dacht ik dat ik mijn dood tegemoet zou vallen? Absoluut. Al met al een onwijs gave ervaring die ik me leven nooit meer vergeet. Ook ben ik een weekend naar Coromandel geweest. By far, de mooiste plek waar ik ooit ben geweest. We hebben Hot Water Beach en Cathedral Cove bezocht. Hier hebben we een kayak gehuurd en hebben we zo'n 2 uur lang door de mooiste plekjes op aarde gevaren. Het zwaarste weekend tot nu toe is het weekend waar de Tongariro Crossing op de planning stond. Vanwege het slechte weer ging deze niet door, maar hebben we een andere wandeling gemaakt van pak 'm beet 5 uur. Dit is opzich niet heel zwaar, maar dan.. REGEN. En niet regen zoals je gewend bent in Nederland, miezeren, buien, dat soort regen. Nee. Regen waarbij je net zo goed in een zwembad kan springen want je wordt even nat regen. En dat 5 uur lang. Een paar weekenden daarna heb ik nog meer angsten overwonnen. Surfen in Raglan. Wat een onwijs gave ervaring was dat. Na eerst wat op het zand geoefend te hebben mochten we het water in. Vooraf had ik mij natuurlijk al bedacht dat ik niet heel veel talent voor deze sport zou hebben, maar niets was minder waar. Een groot talent wil ik het niet noemen maar ik kreeg het toch voor elkaar om een stuk of 10 keer op de plank te staan en te surfen. Weer een ervaring die ik van mijn Bucket List kan afstrepen.

Naast deze weekenden heb ik nog zoveel meer mooie dingen meegemaakt. Het is zo'n prachtig land! En met de juiste mensen om je heen kan het eigenlijk niet meer stuk.

1. Danny:
    20 mei 2017
    Gaaf naomi geniet ervan
  2. Kathy:
    20 mei 2017
    Jouw volgen op al je avonturen is al leuk! Laat staan wat voor indrukken jij weer hebt in je nog jonge leven. Aale respect Naomi, je doet het toch maar allemaal. Geniet van je laatste weken daar en we zien je als je weer terug bent
  3. Mama:
    22 mei 2017
    Wat heerlijk om dit te lezen mop! En inderdaad wat heb jij al veel meegemaakt en gedaan! En hoe jouw pad ook loopt, het komt zeker goed, daar heb ik alle vertrouwen in!