Bennington, Vermont & NYC!!!

16 januari 2013 - New York City, Verenigde Staten

Wat heb ik een geweldige vakantie gehad!!!

Vrijdag  21 December hoefde ik niet naar school en zijn we (samen met de hondjes Knuckles en Mugsy)  vertrokken naar Vermont, dit is de staat waar ik zat met kamp. We hebben de eerste nacht overnacht in Syracuse, dit is in de staat New York. Ja ja, mensen.. New York is niet alleen een stad, het is een hele staat! Moet ik eerlijk toegeven dat ik dit ook niet wist!

De volgende dag zijn we verder gereden richting Bennington, maar we moesten een paar stops maken bij de familie van Kris. Eerst gingen we naar z'n oma van z'n moeders kant. Omdat er zoveel sneeuw was gevallen konden we maar heel langzaam rijden, dat was wel balen! Na alle familie kwamen we eindelijk aan in Bennington, Vermont. Het huis was echt super mooi en groot. Die avond zijn we lekker wezen uiteten. Nancy en Kris kennen de weg hier heel goed, want ze hebben alletwee gestudeerd in de buurt van Bennington.

Het was bijna kerst!! Kerstavond, zijn we naar Katie en Mike's huis gegaan. Al hun familie was daar, het was erg gezellig. En zelfs kadootjes van z'n gehad , super aardig. Sara had een glas voor mij gemaakt met alle dingen die we in Augustus in New York hadden gedaan! De volgende morgen hadden we kadootjes gedaan met Nancy en Kris, was erg geslaagd. Omdat ik hier heel veel nieuwe recepten leer, hadden ze een kookboek voor mij besteld waar ik zelf al m'n recepten in kon schrijven. Dus weer voorbereid, ik ga koken als ik weer thuis ben!!!!
Ook een van de hoogtepunten was de eerste ski-les van N & K, het was echt hilarisch. Ik ging eerst zelf skieen, en na 2 uur ging ik toch maar eens kijken hoe het er allemaal voor stond. En jahoor, daar gingen ze hoor.. Door de knieen en pizza punt. Wat heb ik gelachen!! Goed nieuws: deze zondag gaan Nancy en ik weer skieen. Kris heeft het opgegeven haha!  Ondertussen hadden we ook MamaCz opgehaald, super leuk om d'r weer te zien!! Vermont lijkt trouwens heel erg op Oostenrijk. Nancy's antwoord: "Really? Ithought Austria was so much prettier".
Omdat er aardig wat sneeuw was gevallen, en ze heel veel sneeuw verwachte op de dag Nancy, MamaCz en ik zouden vertrekken naar NYC en Kris weer terug naar Michigan zou rijden, zijn we de dag daarvoor in de avond gaan rijden. Dus in de avond van de 28 December kwamen we aan in Long Island, NY waar Nancy's moeder woont. Een straat achter haar huis zag ik de meest belachelijk grote kerst/huis versiering ooit!! Ik denk dat de mensen die daar woonden niet meer normaal naar binnen konden. Ik heb een video van het huis of FB gezet! Onderweg kon je trouwens altijd het Vrijheidsbeeld zien, maar deze keer was ze spoorloos! Het heeft ons tot de dag voor nieuwjaars dag geduurd totdat we haar eindelijk zagen! Over nieuwjaarsdag straks meer.

Op ons eerste dag zijn Nancy en ik de stad ingereden en waren we van plan om een (off) broadway te gaan zien. Nancy wilde heel graag Avenue Q zien, en gelukkig konden we op Times Square kaartjes krijgen! We hadden nog 2 uur voordat de show zou beginnen, dus had ik Nancy lunch getrakteerd, heerlijke hummus!! Het sneeuwde nog steeds erg hard, dus we waren erg blij dat we eindelijk   in het warme theater zaten! De show was erg grappig! Hier een liedje uit de musical: http://www.youtube.com/watch?v=qG6TZieXgA8

De volgende dag gingen we met ze alle (MamaCz, nancy en ik) de stad in. Het duurde even voordat we een parkeerplek hadden gevonden, maar rond rijden in de auto door New York vind ik niet erg! We hebben eerst een heel stuk rond gelopen op 5th Avenue: DE shop straat van NYC. Daar hebben Nancy en ik de meeste gave roze "Happy New Year" haarbanden met verlichting gekocht!! Maar er staat ook een hele mooie kathedraal: St. Patricks Cathedral. Natuurlijk ook even binnen geweest! Toen zijn we richting Times Square gelopen en hebben geluncht in Heartland Brewery. Ook weer lekker, daarna zijn we richting Radio City Hall gelopen omdat we kaartjes hadden voor Radio City: Christmas Spectacular. Dit is een dansshow, was echt super gaaf! Heb ik ook een video van: http://www.youtube.com/watch?v=KKZ1B0msGu4 . Zo krijgen jullie een beetje een idee van mij vakantie!! Na de show zijn we naar de Empire State Building gelopen, mooi rood en groen verlicht! Ze zeiden dat we maar 45 minuutjes hoefden te wachten, helaas werd dat 3 uur maar het was het zeker dubbel en dwars waard!! Wat een uitzicht, je kon bijna heel New York zien!! En...ook het vrijdheidsbeeld!! Rond 12 zijn we terug naar de auto gegaan en hebben we wat gegeten in een 24/6 diner!

Nieuwjaarsdag!!
Er was natuurlijk heel wat getut worden, haar..make-up.. Rond een uur of 1 zijn we naar Brooklyn gereden om daar de auto te parkeren en dan de subway naar Times Square te nemen. Verrasend was dat het nog helemaal niet zo druk was, zelfs niet op Times Square.. Nancy had kaartjes gekocht voor een NYE party in Madame Tussauds. Dat ging pas om 7 uur open dus hadden we een paar uurtjes om nog meer leuke dingen te doen. We zijn toen naar Ripley's: Believe it or not Museum geweest. Echt te gekke dingen gezien, en de meeste rare wereldrecords! Er was ook een soort tunnel, en daar werd ik zo duizelig dat ik bijna omviel haha, ik pieste bijna in mijn broek. Die video zal ik vanavond op Facebook uploaden!! Daarna zijn we naar de Mac Donalds gegaan, want we hadden nog 2 uur. En jahoor, toen zagen we het... THE BALL!! Dat is toch wel weer wat gaafs hoor. Net als in de film!!! Om 6 uur natuurlijk ook een Happy New Year video voor Nederland gemaakt en toen rond 7 uur konden we eindelijk naar binnen in Madame Tussauds. We werden al verwelkomt door King Kong! We hadden een tafel in de zaal met de rock en sport  legendes. Kan tenminste wel zeggen dat ik heb gedineerd met Bruce Springsteen, Prince en Ayrton Senna (speciaal voor papa!!) Natuurlijk rond gelopen, ik kon niet geloven hoe groot het was, niks vergeleken met Amsterdam met z'n Ali B en geen Gers Pardoel tss... Rond 23 uur wilde we kijken of we naar buiten konden om de bal te zien vallen, helaas mocht dat niet maar rond 00:05 mochten we naar buiten en hebben de gekte van Times Square met nieuwjaar meegemaakt. Niet te geloven!!  Ook nog een foto gemaakt met een New York Fire Fighter, ook wel weer speciaal! Rond 1:30 zijn we naar huis gegaan en waren we natuurlijk helemaal kapot. De volgende dag werd ik om 14:30 wakker maar wat een te gekke avond!!
Die vergeet ik nooit meer!!

Mijn volgende update zal gaan over VIVA LAS VEGAS!!!! Hopelijk zal dat blog wat sneller updaten dan deze, sorry Annelies haha!

Ik hoop dat jullie weer genoten hebben!

xxxxx

1. Ellen:
    17 januari 2013
    Hey mop wat heb je weer een heerlijk verhaal geschreven en wat ben.jij een enorme bofkont! Genieten!!! Love u..... xx
  2. Oma:
    17 januari 2013
    Hay lieverd,wat geniet je heerlijk,leuke en fijne dingen maak je
    allemaal mee.Geniet maar volop zo ietsmaak je nooit meer mee..Fijn dat je een kookboek op start,hoe alles zal smaken
    wachten we met spanning af.
    Lieverd geniet maar lekker,dikke pakkerd van mij,doei,xxxx
  3. Jara:
    17 januari 2013
    Super leuk om te lezen naoom! ben blij dat je het nog zo naar je zin hebt en zulke dingen mee kan maken. zet em op! xx Jara
  4. Annelies:
    17 januari 2013
    Het duurt even maar dan heb je ook wat!
    Wat een fantastische verhalen en wat een mega bofkont ben jij dat je terecht komt bij Kris en Nancy die je de kans geven al deze supergave dingen te laten doen! New York, wat een gave stad is dat toch en shoppen op 5th Avenue, wat wil een meisje nog meer.

Het gewone leven bij jou is dus ook weer begonnen, heb je nu nog veel leuks in de pen of is het nu voorlopig school, school en nog eens school?
    Dan nog een vraag, ik hoor je nooit over de jongens daar aan de andere kant van de oceaan. Misschien kun je daar in een volgend reisverslag ook eens wat over vertellen....

Hier in het toch wel saaie NL maken we niet veel mee eigenlijk en door Facebook blijf je daar sowieso op de hoogte van wat er hier allemaal gaande is.
    Uhm, even denken of ik iets nog iets leuks te melden weet... nou ja ik ga morgen lunchen met je moeder want die heb ik bijna net zo lang als jij niet gezien, haha, nee hoor zo erg is het niet maar het wordt wel weer tijd om eens bij te praten.
    Verder is het zoals je weet wit en koud en las ik net dat als het zo blijft vriezen er vanaf volgende week woensdag 80% kans is op een elfstedentocht, hoe leuk zou dat zijn.
    De meiden hier zijn druk aan het leren voor de tentamens. Floris heeft nog steeds niet veel huiswerk maar haalt wel goede cijfers dus dat komt wel goed denk ik.
    Marie heeft het nu erg koud, ze wil graag snowboots want in de sneeuw lopen wil ze echt niet en doet ze ook niet, liever plast ze gewoon op het kleed binnen, dat is in ieder geval warm aan haar derriere.

Volgende verslag over Vegas wel wat rapper dan dit verslag hoor! Voor je het weet ben je al weer terug onderweg naar huis, time flies....
    Have fun en dikke kussen van de Bussen
  5. Miranda:
    19 januari 2013
    Weer een heerlijk verhaal om te lezen! Echt super leuk, wat ze allemaal met je ondernemen...
    Pas goed op jezelf!
    Niet al je zakgeld daar in Vegas vergokken hé....
    Liefs,
  6. Naomi:
    19 januari 2013
    Ik heb nog heel veel leuke dingen in het vooruitzicht, met als eerste Vegas! En gelukkig niet zo veel school, maandag vrij en een lang weekend en een hele week in Februari!! En dan komen papa en diaan alweer. Hoe was de lunch, Annelies? Vast gezellig haha. Ik ga huilen als er een elfstedentocht is!!!! Haham, en ik zal niet al m'n geld vergokken hoor. Leuk alle reacties!! xxx
  7. Marjolein:
    24 januari 2013
    Hoi lieve schat,ook 'wij lezen bijna alles van wat je allemaal meemaak.Sjongejonge echt (NIET)jaloers.Wij hebben ijs,toevallig!! net zoiets.Lekker schaatsen, erwtensoep,knakworst,chocomel en glijwijn en dan flaneren langs alles wat schaatst en maar hopen dat je niet in een scheur terrecht komt en onderuit gaat.Neee,liefs zo soepel mogelijk langs glijden alsof je alles onder controle hebt... pffff.Nou, lieve naomi we volgen je hoor!!! hele dikke kus van alle appeltjes en een nog dikkere knuf van lein